- Puhdistaa ja voitelee ruiskutusjärjestelmän ja EGR-venttiilin
- Pidentää syöttöpumppujen, suuttimien ja hiukkassuodattimen (DPF) elinikää
- Vähentää pakokaasupäästöjä ja optimoi moottorin tehoa
- Parantaa polttoainetaloutta jopa 5%
- Sisältää korroosioinhibiittoreita. Estää polttoainejärjestelmän hapettumista ja syöpymistä
- Sisältää myös parafiinin hajottajia, jotka lisäävät pakkasenkestävyyttä
- Nostaa setaanilukua noin 3 yksikköä, mikä parantaa taloudellisuutta ja kylmäkäynnistysominaisuuksia
- Parantaa myös dieselin laatua ja säilyvyyttä
- Voidaan lisätä kaikkiin dieselmoottoreihin ja polttoöljyllä toimiviin käyttöjärjestelmiin
- Kuorma-, rekka-, linja-, paketti- ja henkilöautoissa
- Traktoreissa, puimureissa, viljankuivureissa ja muissa maatalouden koneissa
- Autonosturit, kurottajat, trukit ja muut rakennustekniset koneet
- Kaivinkoneissa, kauhakuormaajissa, kiinteistöhuoltokoneissa, murskauslaitteistoissa jne.
- Laivoissa, hinaajissa, meridieseleissä ja huviveneissä
- Kaikissa dieselagregaateissa ja muissa varavoimalajärjestelmissä (esim. sairaaloissa)
1-3 litraa Diesel Booster lisäainetta/1000 litraa dieselpolttoainetta!
Tilaa nyt verkkokaupasta! Siirry verkkokauppaan painamalla TÄSTÄ.
Lue lisää Diesel Booster lisäaineista sivulta WWW.DIESELBOOSTER.FI
Dieselpolttoaineessa tärkein ominaisuus on sen setaaniluku, joka tarkoittaa dieselin syttymisherkkyyttä. Mitä korkeampi luku sitä parempaa polttoaine on (korkeampi teho ja puhtaammat päästöt). Moottorit ja öljyt pysyvät puhtaampina, koska ohivuodot pienenevät. Syöttöpumppujen ja suutinten voitelu paranee, kulutus pienenee, mikä johtaa kustannussäästöihin. Tutkimuksissa setaanilukua mitataan arvoissa 0-100. EU-direktiivi EN 590 määrää, että setaaniluvun on oltava vähintään 51 kaikissa laaduissa. Öljy-yhtiöt ilmoittavat tiedotteissaan, että EN 590 direktiivi täyttyy. Yleisesti arvo on kuitenkin 40-55. Helsingin Teknisessä Korkeakoulussa tehty tutkimus osoitti, että talvilaadut eivät täyttäneet direktiiviä EN 590. Mitatut arvot olivat 46-47 välillä (lähde: TKK). Orapi Diesel Booster -lisäaine kohottaa n. 3 yksikköä polttoaineen setaanilukua.
Jos arvot alittavat EN 590 direktiivin se aiheuttaa ongelmia. Talvilaadun dieselin ominaispaino on pienempi. Se on ohuempaa ja sen voitelukyky on huonompi, mikä aiheuttaa pumppujen ja suuttimien vaurioita. Samoin kulutus kasvaa merkittävästi ja päästöt ja kustannukset kasvavat. Orapi Diesel Booster puhdistaa ja voitelee ruiskutusjärjestelmän myös talvella.
Tämän päivän dieseliin ei tule lisätä alkoholi/bensiinipohjaisia aineita. Ne laskevat polttoaineen ominaispainoa, mikä heikentää voitelua (lähde: TKK). Alkoholipohjaisissa aineissa setaaniluku on pieni, 5-20. Orapi Diesel Booster sisältää parafiinin hajottajia, jotka lisäävät pakkasenkestävyyttä.
Useimmat myynnissä olevat diesel lisäaineet on pakattu muoviastioihin. Asiantuntijoiden mukaan ainetta tulisi säilyttää peltiastiassa, koska muoviastiassa polttoaineen hiilivety haihtuu muovin läpi. Orapi Diesel Booster on pakattu kestävään peltiastiaan.
EN 590 direktiivi määrää myös, että polttoaine saa sisältää vettä max 200 mg/kg. TKK:n tutkimuksissa vesipitoisuus oli 100 mg/kg. Varastoitaessa polttoainetta siihen sitoutuu kuitenkin vettä lämpötilan vaihtelusta johtuen, jolloin saatetaan ylittää 200 mg raja. Öljyn lisääminen dieselpolttoaineeseen ei ole suositeltavaa, koska öljy sekoittuu pieneenkin määrään vettä aiheuttaen suodattimien tukkeutumisen ja moottorin karstoittumisen. Orapi Diesel Booster sisältää korroosioinhibiittoreita poistaen vettä ja estäen polttojärjestelmän hapettumista ja syöpymistä.
Valmet, John Deere ja monet dieselmoottoreiden valmistajat vaativat, että heidän koneissaan käytetty polttoaine täyttää EN 590 normit. Lisäksi ne kieltävät alkoholi/bensiinipohjaisten aineiden käytön sekä öljyn lisäämisen dieselpolttonesteeseen. Pelkästään lämmityskäyttöön tarkoitettu kevyt polttoöljy ei sovellu ominaisuuksiltaan nykyisten dieselmoottoreiden polttoaineeksi (lähde: Valmet). Orapi Diesel Booster sopii kaikentyyppisiin dieselmoottoreihin ja polttoöljyllä toimiviin käyttöjärjestelmiin.